Audi – BMW

Belki bilirsiniz önce bu reklam savaşları bilboardlarda başladı sonrasınra Mercedes, Jaguar ve Bentley de bu savaşın içine girdi. Ama unutulan bir şey vardı ki her marka kendi kulvarında ilerlemesi gerekirken araya kulvarlarının çok ötesindeki markaları davet etmeleriyle yapmak istedikleri reklam savaşını galibiyetle bitirememektedir.. Ne yazık ki burada tek kazanan Bentley lafı gediğine gayet güzelce oturtuyor! PİİZ‘ in Müdür şarkısına benzemiş 🙂 Bence gayet güzel bir imaj reklamı oldu. Başarılı reklamlar hep olmuştur, fakat Coca-Cola nın marka-imaj-pazarlama ve satış reklam gücüne kimse ulaşamadı!! Bir sonraki yazım Coca-Cola ve Pepsi hakkında olacak. Aslında biraz heyecan oluşturmak gerek, bu yazıyı okurken sıkılmaya başladınız.. Kısa ve net bir kaç açıklamayla bitireceğim:

– Audi tek bir şeyi önemsiyor keza bu 2009 yılında R8 ile başladı ve Dünya Klasmanı seçildi R8. Bununla birlikte F1 yarışlarında boy göstermeyi hedefliyor yani dünyanın en iyi motoruna sahip olmak gibi.. Ve bunda da başarılı olduğunu ıspatladı, 6 yarışın 5′ ini birincilikle kazandı. Bu  demek oluyor ki, Audi önümüzdeki yıllarda bize çok güzel sürprizlerle gelecek.

– BMW reklam savaşlarını genele yayarak klasmanınında üstüne çıkarak en iyilere savaş açma cesaretini göstererek sürekli gündemde olmayı başardı. Aslında BMW bir double reklam yapıyor! Bunu bilmeyen bir çok reklamcı tanıyorum 🙂 Double reklam gösterisine öyle bir giriş yaptı ki, her markanın içinde ayrıca kendi reklamlarını yapmış oldu, bu da BMW’ yi hafife almamak gerektiğini her reklamında çok rahat bir şekilde ifade ediyor.

Benim favorim her zaman Audi olmuştur ve öylede olacak. Genel olarak sadece kendini geliştirip gerçek bir eser bırakma peşinde koşuyor, her reklamında motor gücünü ve görüntü bakımından ne kadar seksi olduğunu gösteriyor.

Şimdi gelelim Audi nin pazarlama ve reklam satışındaki taktiklerine;

– Audi bilindik pazarlama eğilimleri yerine genel olarak Filmlerde boy gösteriyor, en iyi araçlarını Iron Man, Transporter serilerinde görebilirsiniz. Audi tüm reklam gücünü Starbucks lar gibi dizi ve filmler de yapıyor, üstelik bunun içinde ücret alıyor! Düşünsenize reklam yapmak istiyorsunuz ve üstüne de para alacaksınız 😉 Kesinlikle mükemmel bir taktik..

– BMW ise bunu bilboardlarda yapmaya devam ediyor ve sanırım onun reklam anlayışı halk! Klasmanını belli bir yerde tutarak boy göstermeyi tercih ediyor, her şey güzel ama şunu hem görsele hem de motor gücüne güç katarak anlayıştan ziyade savaşın daha da ilerisinde olabilirsin.. Sınırları biraz zorla derim! Olmadı yardım istersen bir randevu alman yeterli olacaktır…

This entry was published on Şubat 27, 2012 at 1:29 am. It’s filed under Uncategorized and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

Yorum bırakın